Prekyslenie organizmu

01.07.2013 13:17

Každý organizmus rieši svoje problémy v hierarchii. A najzákladnejšia hodnota je "prežiť". Akonáhle PH v organizme sa vychýli nad určité hodnoty, dôjde k zlyhaniu organizmu. Preto je to pre telo jedna z najväčších priorít, kam investuje svoju energiu, nutričné hodnoty a minerálne hospodárstvo - udržanie svojho PH prostredia. Ako mu pomôcť? Správnou stravou a doplnením výživových látok a minerálov do organizmu. Úprava stravy a odkyslenie umožní organizmu presúvať svoju energiu a výživové látky, minerály, vitamíny na ďalšie riešenia problémov v tele. Tým dochádza k očiste organizmu. To vyžaduje od človeka sústredenosť na stravu ktorú do seba dáva. Pre ľudí ktorí to chcú urýchliť, existujú koncentrované nutričné, minerálne a výživové doplnky. Odkyslenie organizmu, detoxikácia, doplnenie minerálov a vitamínov a následne zmena stravy vedie k vyriešeniu veľkej časti rôznych chorôb, príznakov. Organizmus sa cíti lepšie, plnší energie a je zdravší.

Organizmus je v rovnováhe, keď krv a všetky telesné tekutiny ako moč, sliny, pot a slzy udržujú stabilné, mierne zásadité pH v hodnote 7,3 - 7,4. V ľudskej reči to znamená, že na to, aby sme sa cítili fit, potrebujeme zaradiť do jedálneho lístka vyvážený pomer kyselinotvorných a zásadotvorných potravín.  Potravina je kyselinotvorná, keď pri jej trávení vzniká prevaha vodíkových iónov a zásadotvorná, ak vzniká viac zásad. Chuť potraviny pritom nehrá žiadnu rolu, napríklad citrón alebo ocot sú zásadotvorné, hoci chutia kyslo. Pre jednoduchšiu orientáciu ponúkame prehľad základných potravín:

 

Kyselinotvorné

mäso, údeniny, morské živočíchy, jogurty, údený syr, vaječný bielok, cukor, sladkosti, obilniny, biela múka, biela ryža, sýtené nápoje, ovocné šťavy, slivky, čučoriedky, brusnice, paradajkový pretlak, káva, čierny čaj, alkohol

Neutrálne a zásadotvorné

ryby, mlieko, maslo, smotana, tofu, ovsené vločky, celozrnné potraviny, špaldová múka, strukoviny, ovocie, zelenina, zeleninové šťavy, orechy, oriešky okrem arašidov

 

Tu je základný prehľad vytvorených kyselín pri trávení:

mäso a mäsové výrobky

sladkosti, biela múka, obilniny

nealko nápoje, sýtené malinovky

káva, čaj, víno

telesná námaha

stres

→ kyselina močová, dusičná, sírová

→ kyselina octová

→ kyselina fosforečná

→ kyselina trieslová

→ kyselina mliečna

→ kyselina soľná